Min slöja , mina tvekningar , min styrka

Assalam w aleykom kära systrar :)
Idag har jag haft min hijab (slöja) i 23 dagar alhamdullah.
Ärligt talat är de det bästa valet jag har gjort i mitt liv men de va inget lätt val alls.
När jag gick ut första gången med slöja kände jag en sån stor glädje som jag inte ens kan beskriva med ord.
SubhanAllah vissa dagar kände jag att jag verkligen ville ha slöja andra dagar ville jag inte alls.
Och jag hittade alltid anledningar till att inte ta på mig slöja, allså seriöst världens onödigaste anledningar.
Ett stort hinder va tex att jag inte hade långa tröjor mina byxor är tajta osv.
De va bara till att gå och köpa nya kläder och så va de löst, människor stirra inte på mig det blev tvärtom alla blev mycket trevligare, mina vänner reagerade väldigt bra , till och med människor som jag bara har sett men jag aldrig pratat med i hela mitt liv  kom fram till mig och sa att jag passade i de jätte mycket.
Jag tog på mig slöjan i början av ramadan , jag ville ta på mig den före men som sagt så hade jag onödiga anledningar till att inte göra de.
Jag va nervös för jag tänkte: Kommer människor att stirra på mig?, vad kommer mina vänner säga ?, hur ska jag kunna matcha mina kläder och slöja så de inte ser fult ut och mycker mer. Så jag bestämde mig för att fråga en muslimsk bloggerska om råd och hennes svar löd så här:
''Mashallah , Allah har lagt trons sötma i ditt hjärta och för detta ska du känna dig riktigt stolt & tacksamm!  Sen när det kommer till att du velar och tvekar då och då är ytterst normalt då tron (imaan) velar och är en dag stark och en annan dag svag. Mitt råd till dig är , just dem stunder då du känner dig som starkast , sätt bara på dig den med inställningen - Jag ska aldrig ta av mig den och allah ska hjälpa mig! Detta kommer hjäla dig så mkt wallahi

Av egen erfarenhet kan jag säga såhär : Man är aldrig 100% redo, för shaytan finns alltid i hörnet och viskar  , så kämpa emot och så fort du känner att du är nästan redo kör bara och Inshallah allt kmr gå bra!''
Mashallah hennes svar hjälpte mig så mycket må Allah belöna hennes inshallah.
Men innan du tar på dig den läs på så du vet vad innebörden av slöja betyder för det finns systrar som tar på sig den men ändå har fel klädsel och fel beteende. Må Allah vägleda dom.
Hoppas att mitt inlägg hjälper många systrar som är förvirrade och ställ frågor om ni ändå tvekar.


Må Allah belöna er

Kommentarer
Postat av: Gardenofbeliever

Det är alltid svårt i början,men när man väl vant sig kan man inte vara utan sin hijab!



Viktigast är att Allah(subhanahu wa taala)är nöjd med oss.Vad folk säger har ingen betydelse den dag vi står framför Allah och de kommer inte komma till vår undsättning.



Må Allah belöna dig och göra det lätt för dig!



Läs gärna:



//www.islamguiden.com/tipshijab.shtml

2011-08-29 @ 16:30:03
URL: http://gardenofbeliever.wordpress.com/
Postat av: Y

Ja nu är de helt vanligt skulle varit konstigt att gå ut utan slöjan.



Barakallah fike ya rab :)

2011-08-29 @ 23:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0