Gud är mitt stöd, koranen är min vägvisare & paradiset är mitt mål!

Koranen är den bästa vägvisaren, Gud har förbjudit saker och ting för vårt eget bästa.
Och om vi lyder blir vi belönade med paradiset Inshallah.
     " Men ni [människor] sätter det jordiska livet före allt annat,  trots att det kommande livet  är  bättre och varar i evighet" (Koranen, sura 87, vers 16-17)
Men ändå finns det människor som gör allt Allah har förbjudit. Alla gör misstag men man måste ångra sig för att bli förlåten , Allah älskar förlåtelse.

Tex alkohol är haram för att du skadar dig själv och du kan skada andra i din omgivning,Alkohol är farligt eftersom det är ett gift som innehåller etanol , kroppen har svårt att bryta ner giftet .
Och du gör grejer som du inte är riktigt medveten om.


Jag brukar tänka på tjejer som dricker alkohol och festar men allt bakom deras familjers rygg.
Dom går hem och sover direkt så att deras familjer inte fångar dom , men tänker dom inte på att Allah tittar på dom ,Allah vet allt som dom gör. Det är Allah dom ska frukta.
Som sagt INGEN är perfekt innan jag tog på mig slöja och blev religiös brukade jag också festa med mina tjej vänner men de va bara tjejer men dom hade ändå alkohol på plats som dom drack, men på sista tiden blev det också killar som blev bjudna på festerna då bestämde jag mig för att sluta gå.
Alhamdullah så har jag aldrig haft lust att smaka alkohol och mina vänner har aldrig ens frågat mig om jag ville ha för dom vet att de är inget som lockar mig. Men bara att jag va där och satt på samma bord där de fanns alkohol är haram. Inshallah så förlåter Allah mig.


Må Allah vägleda oss och underlätta för oss i både detta och nästa liv ya rab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0